سه شنبه ٢٧ شهريور ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات 
مبلّغ و توجه به گرایش‌های فکری و فرهنگی جامعه -3
از اهداف مهم تبلیغ، کنترل و تغییر دادن باورها و نگرش‌های مردم است. در مرحله اول می‌توان از همان نگرش‌ها بهره گرفت و سپس برای تغییر آن‌ها و به وجود آوردن نگرش‌های جدید اقدام نمود؛ اما برای عملی ساختن این منظور زمینه ‏سازی روانی و محیطی لازم است تا تبلیغ مؤثر واقع گردد.
مبلّغ و توجه به گرایش‌های فکری و فرهنگی جامعه -2
لازمۀ همراهی با انسان در حرکت به سوی رشد و تعالی، این است که به درجات و مراتب ایمانی انسان‌ها در طی این مراحل توجه کافی داشته باشیم و با الهام از قرآن و بیانات گهربار ائمه(علیهم السلام)بار وظایف محوله به هر کس و میزان انتظارات مطلوب از او را با درجه ایمانی وی متناسب و منطبق کنیم و این مسئولیت را قبل از آنکه ظرفیت ایمانی افراد توسعه یافته باشد، افزایش ندهیم.
مبلّغ و توجه به گرایش‌های فکری و فرهنگی جامعه -1
بدیهی است مبلّغ و مروّج دینی، معارف و آگاهی‌های خود را از منابع قرآنی، روایی، تاریخی و دیگر منابع معتبر شیعی به دست می‌آورد؛ اما خوب است در کنار آن، اطلاعاتی نسبت به گرایش‌های فکری، فرهنگی و مناسبات اجتماعی به دست آورد و مخاطبین خود و فضای تبلیغی را به خوبی بشناسد.
گلشن اشعار؛ مناسبتهای ماه محرم الحرام -1
پیراهن سیاه تو دارم به تن، حسین* روحی دمیده در تنم این پیرهن، حسین* با اشک و روضه شیر به من داده مادرم* تربت گذاشته پدرم در دهن، حسین.
تبلیغ در محرم؛
در کتب تاریخی رویدادهایی از صدر اسلام، شامل فرازهایی از ایثار، گذشت و جان فشانی یاران پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امام حسین(علیه السلام) ذکر شده است که گاهی این اخبار برای ما عجیب و در مواردی دور از ذهن تلقّی می شد؛ ولی امروزه ما در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که حقیقتاً نمونه های بلندی از جهاد، گذشت از جان و مال و عبور از علقه ها را شاهد هستیم و این امر خبرهای مسلمانان صدر اسلام را باورپذیر می کند.
محمدمهدی ماندگار
مناسبت ها: 1. اوّل محرم؛ ـ اول سال نو قمری ـ اوّل ماه محرم و ماه عزاداری ـ چرا ماه محرم، ماه حرام نامیده شد؟ (بررسی ماه های حرام در اندیشه اسلامی) ـ رابطه محرم و امام حسین علیه السلام ـ سیره معصومین علیهم السلام با شروع ماه محرم
اداره نرم افزارها، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی؛
باتوجه به فرا رسیدن ماه محرم، اداره نرم افزارهای معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، نرم افزارهای اندروید تبلیغی ویژه این ماه را برای استفاده عموم مخاطبین خصوصا مبلغان حوزوی آماده ساخته است.
قیام حسین بن علی بن الحسن (شهید فخ) -3
جنبشها و قیامهای شیعی، در تاریخ تشیع برجستگی خاصی دارند و در هر برهه‌ای از زمان، به شکل ویژه‌ای نمود پیدا کرده‌اند. با اینکه بین بعضی از این قیامها فاصلۀ زمانی زیادی وجود دارد؛ نکتۀ حایز اهمیت، دارا بودن آرمانهای اصلی و مشترک در تمام قیامها است.
قیام حسین بن علی بن الحسن (شهید فخ) -1
پس از سال 41 هجری و تحمیل صلح بر امام حسن(علیه السلام) تا تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران، حتی یک روز حکومتی بر پایۀ قرآن تشکیل نشده بود؛ حکومتی که شخصی عادل در رأس آن باشد. این در حالی است که بعد از حادثۀ عاشورا، تمامی همت ائمه(علیهم السلام) در تشکیل نظام اسلامی بوده، برای تحقق آن لحظه شماری می‏کردند و حتی خداوند تاریخ تشکیل این حکومت را به آنها اطلاع می‏داد.
قیام حسین بن علی بن الحسن (شهید فخ) -1
شهید فخّ در ایام موسى هادى، پسر مهدى عباسى، خروج کرد. عَمری، حاکم مدینه نسبت به بنى‏هاشم بسیار سخت‏گیرى مى‏کرد و بهانه مى‏گرفت و آنها را آزار مى‏داد، خصوصاً اولاد امام حسن(علیه السلام) که دشمنان خونى بنى عباس بودند و تا آنجا به آنها فشار آورد که هنگام حج، ایشان با جمعى از مسافرین حجاج و موالى و انصار هم عهد شدند و 26 نفر از اولاد امام على(علیه السلام) و 10 تن از حجاج و عده‏اى از موالى همدست شدند که بر علیه ظلم ظالمان زمان قیام کنند.

<< صفحه قبلی1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعدی >>