سه شنبه ٢٧ شهريور ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات 
در مکتب تفسیر امام محمد باقر(علیه السلام) 1-2
در قرآن کریم برای بیان حاکمیت مطلق خداوند بر جهان هستی، گاهی از کلمۀ مُلک استفاده شده و گاهی از کلمۀ ملکوت. مثلاً در این آیه می‏فرماید: «فَسُبْحانَ الَّذي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْ‏ء»؛ «منزّه است خدايى كه مالكيّت و فرمانروايى همه چيز به دست اوست.» و می‏فرماید:«وَ لِلَّهِ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير»؛ «و حكومت آسمانها و زمين از آن خداست و خدا بر همه چيز تواناست.»
در مکتب تفسیر امام محمد باقر(علیه السلام) 1-1
هفتم ذى‏الحجه يادآور شهادت جانسوز پنجمين پيشواى شيعيان جهان، امام محمد باقر(علیه السلام) است. آن گرامى در سوم صفر سال 57ق در مدينۀ منوره ديده به جهان گشود و بعد از 57 سال زندگى پرافتخار و تلاش براى پاسدارى از ارزشهاى وحيانى اسلام، در هفتم ذى‏الحجه سال 114ق به فرمان «هشام بن عبدالملك» دهمين خليفۀ بنى‏اميه، مسموم و در شهر مدينه به شهادت رسيد.
ویژه نامه شهادت امام باقر علیه السلام
امام محمد باقر علیه السلام در شهر مدینه، در اول رجب سال 57 ه.ق ، روز جمعه یا سه شنبه دیده به جهان گشود.آن حضرت بعد از شهادت پدرش امام سجاد علیه السلام از سال 95 ه.ق، به مدت 19 سال پیشوایی شیعیان را عهده دار شد. (از محرم 95 تا ذی حجه 114)
محمدمهدی ماندگار
مناسبت ها:ماه ذیحجة الحرام، ماه فریضه حج فلسفه حج از دیدگاه آیات و روایات حج و فرصت ها حج فرصت اتحاد مسلمین حج فرصت نمایش گذاشتن قدرت مسلمانان
ویژه نامه حج ابراهیمی
«إِنَّ أَوَّلَ بَیتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذی بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدی لِلْعالَمینَ * فیهِ آیاتٌ بَیناتٌ مَقامُ إِبْراهیمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً وَ لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَیهِ سَبیلاً وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِی عَنِ الْعالَمینَ»
فتنه یا زینت؛ بررسی دیدگاه شریعت درباره جمعیت (1) -4
در بررسی متون معتبر دینی، با مجموعه گسترده‎ای از روایات، خصوصاً روایات نبوی(صلی الله علیه و آله) روبرو می‎شویم که افزایش نسل و تعداد مسلمین مایه مباهات رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) دانسته شده و به فرزندآوری بیش‏تر تأکید و توصیه شده است.
فتنه یا زینت؛ بررسی دیدگاه شریعت درباره جمعیت (1) -3
از نظر قرآن کریم، فرزند داشتن و باقی گذاردن نسل برای هر مسلمانی امری مطلوب است و این امر مورد هیچ مناقشه‎ای نیست. در واقع، مطلوب آیات الهی آن است که هیچ فرد مسلمانی با اختیار خود بدون فرزند نماند.
فتنه یا زینت؛ بررسی دیدگاه شریعت درباره جمعیت (1) -2
در این مقاله کوشش خواهیم نمود تا با مروری بر آیات و روایات مرتبط، اصل مطلوبیت تکثیر نسل را از منظر شریعت مترقی اسلام و از دیدگاه حکم اولی و ثانوی آن اثبات کنیم. از نظر عقلای عالم و تمام اديان، به خصوص دين مبين اسلام، يكي از والاترين و مهم‏ترين اهداف ازدواج، به هم رسيدن دو جنس مخالف و به وجود آمدن نسل و فرزند است.
فتنه یا زینت؛ بررسی دیدگاه شریعت درباره جمعیت (1) -1
کشف دیدگاه اسلام در باب مدیریت جمعیت، می‏تواند پاسخ بسیاری از ابهامات در جواز یا عدم جواز سیاستهای جمعیتی و همچنین، درستی یا نادرستی قوانین سابق و موجود در مدیریت جمعیت را روشن کند. از این جهت در بررسی ابعاد مقوله جمعیت، استخراج نظر شارع مقدس بسیار مهم و تعیین کننده است.
سلمان فارسی در محضر قرآن (1) -4
مهم‌ترین نکته‌ای که دربارۀ ارتباط جناب سلمان با قرآن وجود دارد، تأثیرپذیری و نفوذ آیات در جان اوست. وی پیش از آنکه قاری، مترجم و مفسر کلام وحی باشد، خود را مخاطب و مکلف به اجرای دستورات قرآن می‌دانست و پیش از هر کسی خود به آیات الهی عمل می‌کرد.

<< صفحه قبلی5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعدی >>