يکشنبه ٠٣ تير ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > تاریخ > تاریخ معصومین > امام مهدی عج الله تعالی فرجه 
ماهنامه مبلغان
ویژه نامه نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت مهدى‏ علیه السلام
برای ما مولودی ولادت یافت. باید در نزد تو مستور و از مردم پنهان بماند، زیرا آن را بر كسی ظاهر نمی كنیم مگر نزدیكتر را به خاطر نزدیكی اش و دوستدار را به خاطر ولایتش
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -4
ایمان کامل، ربانی بودن و معرفت توحیدیِ یاران امام زمان(علیه السلام) نیز همانند یاوران حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است. توحید آنان به گونه‌ای است که امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: آنان به یگانگی خداوند، آن چنان که حق توحید است، اعتقاد دارند.
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -3
شهیدان کربلا کورکورانه و از سر احساسات و هیجانات راه خودشان را انتخاب نکرده بودند؛ بلکه با علم، آگاهی، عشق و محبت قدم در صحرای کربلا نهاده بودند و این ویژگی‌ها بود که آنها را تا شهادت در راه خدا پیش برد.
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -2
طبق روایات، ایمان دارای درجاتی است. به عنوان نمونه، امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: خدای عزوجل ایمان را هفت سهم کرد: نیکوکاری؛ راستگویی؛ یقین؛ رضا؛ وفا؛ علم و بردباری. سپس آن را میان مردم تقسیم فرمود. به هر کسی هفت سهم داد، او کامل و در بردارنده ایمان است، و به برخی از مردم فقط یک سهم داد و به بعضی دو سهم و...»
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -1
یکی از اصول مهم تربیتی، توجه به الگوها است. این اصل مهم از طرف اسلام مورد توجه قرار گرفته و قرآن کریم در تمام زمینه‌ها برای مؤمنان الگوهایی معرفی می‌کند که حضرت ابراهیم(علیه السلام) و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از آن جمله‌اند.
تحلیل مهدویت از حدیث 12 خلیفه در صحاح سته -2
بین اهل‌سنّت اختلاف نظر در مورد مصادیق این 12 خلیفه بسیار زیاد است و در مورد آنان از سوی دانشمندان اهل‌سنّت تعبیرهای متعددی مطرح شده است که برخی از آنها متأسفانه بسیار سست و به راحتی قابل خدشه و رد است. البته همین مقدار که مصادیق متفاوتی در تفسیر این حدیث از سوی اهل‌سنّت مطرح می‌شود، خود گواه بر بطلان و ضعف اکثر تفسیرها و توجیه‌هاست.
تحلیل مهدویت از حدیث 12 خلیفه در صحاح سته -1
در صحاح سته، در باب مهدویت به دو طایفه از احادیث بر می‌خوریم: نخست احادیثی است که موضوع مهدویت از آن به صورت کلی استنباط می‌شود و طایفه دیگر احادیث خاصی که فقط بر موضوع امام مهدی(علیه السلام) قابل تطبیق‌اند.
لزوم تمسّک به اهل‌بیت(علیهم السلام) در آینه حدیث ثقلین -3
امام همان گونه که در حیطه اجرای دین خدا و امر و نهی تشریعی خلیفه و نماینده خداست، در حیطه شناخت و معرفت و حکمت نظری نیز نماینده اوست. شناخت صحیح معارف الهی نیز تنها از طریق انسان‌های معصوم به دست می‌آید؛ چراکه معصومین(علیهم السلام) به دلیل داشتن افکار صائب و قلوبی پاک، شایستگی دریافت معارف عمیق و بلند الهی را دارند و ما موظفیم معارف ناب و صواب را از ناحیه ایشان دریافت کنیم.
لزوم تمسّک به اهل‌بیت(علیهم السلام) در آینه حدیث ثقلین -2
در حدیث ثقلین تصریح شده است که اهل‌بیت(علیهم السلام) و قرآن تا روزی که در قیامت نزد حوض کوثر بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) وارد می‌شوند، از هم جدا نخواهند شد: «إِنَّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّی یرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ». بنابراین، پیروی و تمسّک به اهل‌بیت (علیهم السلام) همانند پیروی و تمسّک به قرآن، تا روز قیامت واجبی مستمر است.
لزوم تمسّک به اهل‌بیت(علیهم السلام) در آینه حدیث ثقلین -1
حدیث ثقلین از احادیث متواتر اسلامی است که علما و دانشمندان فریقین آن را از پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل کرده‌اند. مراجعه به اسناد و روایات این حدیث، صدور حدیث از پیامبر(صلی الله علیه و آله) را قطعی می‌سازد و هیچ فرد دیرباور نیز نمی‌تواند در صحّت و استواری آن شک و تردید نماید.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>