چهارشنبه ٢٨ شهريور ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > تاریخ > تاریخ معصومین > امام مهدی عج الله تعالی فرجه 
ماهنامه مبلغان
شیوه‌های پاسداشت ادب(4)؛
ادب حضور می‌طلبد که انسان با طهارت محضر ائمه(علیهم السلام)و مراقد شریفشان شرفیاب شود. شیخ حرّ عاملی بابی را در «وسائل الشیعه» به نام «باب کراهَه دخول الجُنب بیوت النبی(صلی الله علیه و آله)و الأئمّه(علیهم السلام)» گشوده است که در آن، این روایت از جابر نقل شده است: «أَنَّ أَعْرَابِيّاً دَخَلَ‏ عَلَى‏ الْحُسَيْنِ(علیه السلام)فَقَالَ لَهُ: أَمَا تَسْتَحْيِي يَا أَعْرَابِيُّ تَدْخُلُ عَلَى إِمَامِكَ وَ أَنْتَ جُنُبٌ؛ شخصی اعرابی بر امام حسین(علیه السلام) وارد شد. امام به او فرمودند: شرم نمی‌کنی که جنب نزد امامت می‏آیی؟»
اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی(3) -2
بصیرت برگرفته از «ب- ص- ر» است و غالباً در برابر بينايى حسى و ظاهرى، به معناى بينايى قلبى و شهودى به کار می‌رود.‏ مهم‏ترین كاربرد معنايى بصيرت در قرآن کریم، بينش، آگاهى، هوشيارى و زيركى، روشندلى و چشم خِرَد و داشتن يقين و اطمينان است.
اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی(3) -1
در شماره‏های گذشته (مبلّغان 214 و 218) موضوعی با عنوان «اسوه های حسینی، آینه الگوهای مهدوی» ارائه شد و در آن با مقایسۀ ویژگیهای یاران امام حسین و یاران امام زمان(علیهما السلام)، دو ویژگی از این ویژگیها (کمال ایمان و شجاعت) را مورد بررسی قرار دادیم؛ اکنون در ادامۀ این موضوع، به دو ویژگی دیگر از ویژگیهای مشترک یاران حسینی و مهدوی(علیهما السلام) اشاره می ‏کنیم.
اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی(2)؛
در شماره گذشته (مبلّغان 214) موضوع «اسوه ‏های حسینی، آینه الگوهای مهدوی» ارائه شد و در آن با مقایسۀ ویژگی‌های یاران امام حسین(علیه السلام) و یاران امام زمان(علیه السلام)، یکی از این ویژگی‌ها (کمال ایمان) را مورد بررسی قرار دادیم؛ اکنون در ادامۀ این موضوع، یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک یاران حسینی و مهدوی(علیهما السلام) را از بیان می‏ کنیم.
ویژه نامه نیمه شعبان ولادت با سعادت حضرت مهدى‏ علیه السلام
برای ما مولودی ولادت یافت. باید در نزد تو مستور و از مردم پنهان بماند، زیرا آن را بر كسی ظاهر نمی كنیم مگر نزدیكتر را به خاطر نزدیكی اش و دوستدار را به خاطر ولایتش
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -4
ایمان کامل، ربانی بودن و معرفت توحیدیِ یاران امام زمان(علیه السلام) نیز همانند یاوران حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است. توحید آنان به گونه‌ای است که امام علی(علیه السلام) می‌فرماید: آنان به یگانگی خداوند، آن چنان که حق توحید است، اعتقاد دارند.
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -3
شهیدان کربلا کورکورانه و از سر احساسات و هیجانات راه خودشان را انتخاب نکرده بودند؛ بلکه با علم، آگاهی، عشق و محبت قدم در صحرای کربلا نهاده بودند و این ویژگی‌ها بود که آنها را تا شهادت در راه خدا پیش برد.
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -2
طبق روایات، ایمان دارای درجاتی است. به عنوان نمونه، امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: خدای عزوجل ایمان را هفت سهم کرد: نیکوکاری؛ راستگویی؛ یقین؛ رضا؛ وفا؛ علم و بردباری. سپس آن را میان مردم تقسیم فرمود. به هر کسی هفت سهم داد، او کامل و در بردارنده ایمان است، و به برخی از مردم فقط یک سهم داد و به بعضی دو سهم و...»
اسوه‌های حسینی، آینه الگوهای مهدوی(1)؛ «کمال ایمان» -1
یکی از اصول مهم تربیتی، توجه به الگوها است. این اصل مهم از طرف اسلام مورد توجه قرار گرفته و قرآن کریم در تمام زمینه‌ها برای مؤمنان الگوهایی معرفی می‌کند که حضرت ابراهیم(علیه السلام) و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) از آن جمله‌اند.
تحلیل مهدویت از حدیث 12 خلیفه در صحاح سته -2
بین اهل‌سنّت اختلاف نظر در مورد مصادیق این 12 خلیفه بسیار زیاد است و در مورد آنان از سوی دانشمندان اهل‌سنّت تعبیرهای متعددی مطرح شده است که برخی از آنها متأسفانه بسیار سست و به راحتی قابل خدشه و رد است. البته همین مقدار که مصادیق متفاوتی در تفسیر این حدیث از سوی اهل‌سنّت مطرح می‌شود، خود گواه بر بطلان و ضعف اکثر تفسیرها و توجیه‌هاست.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>