چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > تاریخ > تاریخ معصومین > امام هادی علیه السلام 
ماهنامه مبلغان
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -6
هنگامی که چکمه‌پوشان خون‌آشام راه حق را سدّ می‌کنند، حقّ مداران را به زنجیر می‌کشند و در برابر هیچ منطق و استدلالی سر فرود نمی‌آورند و جز زبان زور، هیچ زبانی را نمی‌فهمند، دین نیاز به حمایت نظامی پیدا می‌کند و از همین رو جهاد تشریع شده است. در آنجا باید از نفس، نَفَس و نَفِیس دریغ نکرد و باید شاهد بود و شهید.
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -5
گسترش و بقای دین نیاز به پشتوانۀ مالی دارد و پیشوایان معصوم(علیهم السلام) را باید با حمایت سترگ مالی یاری رساند. عرصه ‏های نصرت مالی اهل‏بیت(علیهم السلام)چند گونه است.
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -4
از جمله شئون و منزلتهای ائمّه(علیهم السلام)حاکمیت، مدیریت و مرجعیت سیاسی است. در قرآن کریم با دلالت نصوص فراوان آمده است که آنان همان اولی‌الامرند. در زیارت جامعۀ کبیره آنان را «قادَةَ الاُمَم»؛ یعنی پیشوایان امّتها و «ساسة العِبَاد و ارکانَ البلاد؛ سیاست‌گزاران بندگان و استوانه‌های شهرها» می‌خوانیم. این حق الهی آنان و حق مردم است که رهبری معصوم و در اوج کرامت داشته باشند.
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -3
نصرت ائمّه(علیهم السلام)، یاری کردن دین خداوند متعال است و دین الهی تنها با پارسایی، عفت، راستی و درستی، و دوستی و ایستادگی‌ پاسداری می‌شود.
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -2
دین، نیازمند حضور اجتماعی است. از این‏رو، بر جماعت، جمعه، زیارت و حجّ این همه تأکید شده است؛ چون اینها شعائر دینی و مانور اجتماعی دین هستند. اگر در فرایند پیدایش جمهوری اسلامی، مردم در صحنه حضور نداشتند و با راهپیمایی‌های میلیونی خویش حماسه میدانی نمی‌آفریدند، نه نظام ستم‌شاهی بر می‌افتاد و نه نظام جمهوری اسلامی پا می‌گرفت.
شیوه‌های پاسداشت ادب (5)؛ نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام) -1
یکی از شیوه‌های پاسداشت ادب نسبت به معصومین(علیهم السلام) نصرت آنان است. مهم‌ترین عرصه‌های نصرت اهل‏بیت(علیهم السلام)، نصرت فرهنگی است که آن هم حوزه‌های گوناگونی دارد. در این مقاله به بیان آنها خواهیم پرداخت.
شیوه‌های پاسداشت ادب(4)؛
ادب حضور می‌طلبد که انسان با طهارت محضر ائمه(علیهم السلام)و مراقد شریفشان شرفیاب شود. شیخ حرّ عاملی بابی را در «وسائل الشیعه» به نام «باب کراهَه دخول الجُنب بیوت النبی(صلی الله علیه و آله)و الأئمّه(علیهم السلام)» گشوده است که در آن، این روایت از جابر نقل شده است: «أَنَّ أَعْرَابِيّاً دَخَلَ‏ عَلَى‏ الْحُسَيْنِ(علیه السلام)فَقَالَ لَهُ: أَمَا تَسْتَحْيِي يَا أَعْرَابِيُّ تَدْخُلُ عَلَى إِمَامِكَ وَ أَنْتَ جُنُبٌ؛ شخصی اعرابی بر امام حسین(علیه السلام) وارد شد. امام به او فرمودند: شرم نمی‌کنی که جنب نزد امامت می‏آیی؟»
گلشن اشعار؛ مناسبتهای ماه مبارک ذی الحجة -8
تمام زاويه‌ها را كشيده‌اي قائم* آهاي سَروْ قَدِ سروترين، سرت سالم* پدر غريب، پدر آشنا، پدر مظلوم* پسر مراد، پسر دلربا، پسر عالم...
لزوم تمسّک به اهل‌بیت(علیهم السلام) در آینه حدیث ثقلین -3
امام همان گونه که در حیطه اجرای دین خدا و امر و نهی تشریعی خلیفه و نماینده خداست، در حیطه شناخت و معرفت و حکمت نظری نیز نماینده اوست. شناخت صحیح معارف الهی نیز تنها از طریق انسان‌های معصوم به دست می‌آید؛ چراکه معصومین(علیهم السلام) به دلیل داشتن افکار صائب و قلوبی پاک، شایستگی دریافت معارف عمیق و بلند الهی را دارند و ما موظفیم معارف ناب و صواب را از ناحیه ایشان دریافت کنیم.
لزوم تمسّک به اهل‌بیت(علیهم السلام) در آینه حدیث ثقلین -2
در حدیث ثقلین تصریح شده است که اهل‌بیت(علیهم السلام) و قرآن تا روزی که در قیامت نزد حوض کوثر بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) وارد می‌شوند، از هم جدا نخواهند شد: «إِنَّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّی یرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ». بنابراین، پیروی و تمسّک به اهل‌بیت (علیهم السلام) همانند پیروی و تمسّک به قرآن، تا روز قیامت واجبی مستمر است.

2 3 4 5 6 صفحه بعدی >>