دوشنبه ٠٧ اسفند ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > مکاتب و مذاهب 
ماهنامه مبلغان
اداره کل فرق و ادیان؛
حضرت فاطمه(علیها السلام) شخصیتی است که بعد از وفات رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) جبرئیل امین نزد او می‏آمد و او را دلداری داده، از حال و جایگاه پدرش به او گزارش می‏داد. او کسی است که پیامبر(صلی الله علیه و آله) در وصفش فرمود: «فَاِنَّهَا سَیِّدَةُ نِسَاءِ العَالَمِینَ مِنَ الأَوَّلِینَ وَ الآخَرِینَ.»
برخورد پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با ایجاد رعب و وحشت در مردم (2)
در شماره گذشته به مواردی از برخورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با کسانی که به شکل‌های مختلف در جامعه اسلامی به ایجاد رعب و وحشت می‏‌پردازند، اشاره شد و این نکته را متذکر گشتیم که چنین کاری که امروزه توسط گروه‌‏های تکفیری انجام می‏‌شود، با سیره نبوی(صلی الله علیه و آله) در تضاد کامل است. بنابراین، نباید چنین افرادی را از جمله مسلمین و طرفداران اسلام شناخت.
برخورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با ایجاد رعب و وحشت در مردم توسط تندروها(1)
پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با افراد تندرو که موجب رعب و وحشت در جامعه اسلامی می‌شدند و مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را بدون دلیل شرعی به قتل رسانده، اموال آنها را به سرقت می‌بردند، به شدت برخورد می‌کرد و حتی از نگاه ترس‌آور به دیگران، از ترساندن مردم با سلاح، شمشیر یا چاقو، از کشتن زنان و کودکان اهل حرب و تکفیر کسانی که اظهار اسلام می‌کردند نیز به شدت نهی می‌کرد. این امر نشانگر اهمیت دادن به مردم از سوی رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است.
پاسخ به پرسش‌های زرتشتیان (6)
چرا دین اسلام مرتد را مستحق اعدام می‌داند؟ اگر کسی در مورد دین اسلام و زرتشت تحقیق کاملی کند و به این نتیجه برسد که دین زرتشت حق است و به آن دین درآید و به دیگران هم کاری نداشته باشد، چرا باید اعدام شود؟
علی‌محمد شیرازی؛
در اعتقاد بهائیان، علی‌محمد شیرازی همان موعود شیعیان می‌باشد و وی به ظهور فردی به نام «من یظهره الله» بشارت داده که در آینده می‌آید؛ البته بهائیان حسینعلی نوری را همان موعود بیان و پیامبر قرن جدید می‌دانند.
پاسخ به پرسش‌های زرتشتیان (5)
در شماره‌های گذشته ماهنامه مبلّغان (202، 205، 206 و 207) برخی از پرسش‌های زرتشتیان مطرح شد و پاسخ آن نیز ارائه گردید؛ پرسش‌هایی با عنوان «کم بودن شادی و نشاط در اسلام»، «کثرت جنگ‌ها و کشتارها در تاریخ اسلام»، «وجود تناقض در قرآن و رفتار پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)» و... . اکنون ادامۀ این موضوع را با طرح پرسشی دیگر و پاسخی متقن ارائه می‌کنیم.
فرقۀ بهائی، راهی به تباهی (4)-3
مسئله عدم مشروعیت بیت‌العدل به عنوان مهم‏ترین چالش در تشکیلات بهائیت، از بدو تشکیل این نهاد مطرح بوده است و این همان عاملی است که باعث پیدایش انشعاباتی همچون «بهائیان ارتدوکس» گردید. عبدالبهاء در وصایای خود اعلام می‏‌کند که بعد از مرگش اداره امور بهائیان متوجه شوقی افندی است.
فرقۀ بهائی، راهی به تباهی (4)-2
ساختار تشکیلاتی بهائیت به‌گونه‌ای پی‏‌ریزی شده است که هر فرد بهائی دارای عنوانی خاص بوده، خود را در تشکیلات دارای مرتبه‌ای مشخص می‏‌داند.
فرقۀ بهائی، راهی به تباهی (4)-1
در شماره‌های گذشتۀ ماهنامۀ مبلّغان موضوعی با عنوان «فرقۀ بهائی، راهی به تباهی» ارائه گردید و در آن به بحث و بررسی پیرامون فرقۀ ضالّۀ بهائیت پرداخته شد. در این مجموعه مقالات درج گردید؛ اکنون در ادامۀ این موضوع به پیشینه و ساختار بیت‌العدل می‌پردازیم.
پاسخ به پرسش‌های زرتشتیان (4)
در شماره‌های گذشتۀ ماهنامۀ «مبلّغان» برخی از پرسش‌های زرتشتیان از مسلمانان مطرح شد و پاسخ آن نیز ارائه گردید؛ پرسش‌هایی همچون «دلیل کم‌بودن شادی و نشاط در اسلام»، «دلیل کثرت جنگ‌ها و کشتارها در تاریخ اسلام» و... که پاسخ‌های متقن و مستدل هر کدام تقدیم مبلّغان گرامی شد؛ اکنون در ادامۀ این موضوع، پرسش دیگری را به همراه پاسخ آن ارائه می‌نماییم.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>