پنج شنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > مکاتب و مذاهب 
پاسخ به پرسش‌‌های زرتشتیان (2)
زرتشتیان می‏گویند: دین اسلام، خصوصاً مذهب تشیع، مذهب عزاداری، حزن و اندوه است و همیشه مردم یا به خاطر درگذشت آشنا و فامیل، و یا به خاطر شهادت و وفات بزرگان دینی خود در حال عزاداری و گریه هستند؛ اما بنا بر باورهای زرتشتیان، شیون و زاری، کرداری اهریمنی است، بر خلاف شادی، که بخشایشی ایزدی است. آیا بهتر نیست به دینی معتقد شویم که با شادی و نشاط موجب آرامش روحی و روانی انسان می‏شود؟
پاسخ به پرسش‌‌های زرتشتیان (1)
امروزه یکی از وظایف و مسئولیت‌های مبلّغان دینی، پاسخگویی به شبهات و پرسش‌هایی است که از سوی پیروان و مروّجین فرقه‌ها و نحله‌ها منتشر می‌شود؛ در این راستا به برخی پرسش‌های مروّجین زرتشتی‌گری پاسخ می‌دهیم.
جهاد از دیدگاه داعش -3
در اندیشه داعش که برگرفته از اندیشه سلفی تکفیری است، جهاد نقش طریقیت دارد و تنها طریق برای خروج از جهان جاهلی و نیل به حکومت و خلافت اسلامی است. از این‌رو، «رفاعی سرور» از مفتیان تکفیری، معتقد است: برپایی حکومت واجب است و به اعتبار اینکه برای حکومت حد و نهایتی است که آن خلافت است، خلافت به عنوان ساختار سیاسی برای هدایت می‌باشد؛ لکن برپایی حکومت ابتداءً و خلافت به عنوان غایت نهایی، مستلزم قدرت و جهاد است و آن نیز مستلزم شهادت، و غایت شهادت نیز بهشت می‌باشد.
جهاد از دیدگاه داعش -2
برای فهم دقیق‌تر جهاد نزد داعشی‌ها، ابتدا باید سیر عملی جهاد را از دهه 70 میلادی مورد بررسی قرار دهیم. در این سیر، جهاد با نظریه‌پردازی «سید قطب» از نظریه‌پردازان به نام «اخوان المسلمین» آغاز می‌شود و با «عبدالسلام فرج»، نظریه‌پرداز سازمان «الجهاد و الجماعة الاسلامیة» مصر ادامه می‌یابد و با «عبدالله عزام» از استادان بلافصل «اسامه بن لادن» و خود «بن لادن» و القاعده باید مورد بررسی قرار گیرد تا مسئله جهاد از نگاه «ابوبکر بغدادی» رهبر کنونی داعش روشن شود.
جهاد از دیدگاه داعش -1
در اصطلاح فقهی جهاد عبارت است از نثار جان،‌ مال و توان در راه اعتلای اسلام و بر پا داشتن شعارهای ایمان؛ به عبارتی دیگر بکاربردن حداکثر توان و کوشش همراه با تحمل رنج و مشقت در رویاروئی دشمن.
اداره کل فرق و ادیان؛
متأسفانه وهابیّت تحت تأثیر آرا و افکار ابن‌تیمیه، تمام مسلمانان را به خاطر توسّل به ارواح بزرگان و احترام به قبور اولیای الهی، مشرک به شرک جلیّ و کافر به کفر اکبر می‌داند و معتقد است که شرک مسلمانان در عصر حاضر از شرک مشرکان زمان رسول خدا(صلی الله علیه و آله) بیش‌تر و بزرگ‌تر است. بنابراین، مسلمانان باید دوباره اسلام بیاورند، شهادتین را به زبان جاری کنند و از آبا و اجداد خود تبرّی بجویند. در غیر این صورت، مهدورالدم بوده، جان و مالشان احترام ندارد و کشتن آنها در صورت امتناع از پذیرش دوباره اسلام واجب است و اموال و زنان و فرزندانشان به عنوان غنیمت جنگی اخذ می‌شود.
پاسخ به شبهات وهابیت(7)-2
چرا شیعیان بر خلاف نص صریح آیات قرآن اعتقاد دارند که مردگان می‌شنوند؟
پاسخ به شبهات وهابیت(7)-1
چرا شیعیان ادعا می‌کنند که وقتی میّت در قبر گذاشته می‌شود، از او درباره ائمه سؤال می‌شود؟ آیا شیعیان برای این ادعای خویش دلیل و مدرکی دارند؟
پاسخ به شبهات وهابیت (6)
در قسمت‌های قبلی این مقاله که در شماره‏‌های گذشته ماهنامه مبلّغان درج شد، به 9 شبهه از شبهات اعتقادی وهابیت علیه معتقدات تشیّع پاسخ داده‏ شد؛ اینک به شبهه دیگری که از سوی آنان مطرح شده است، می‏‌پردازیم و در مقابل آن، ابتدا پاسخ خود را مطرح کرده، سپس یک سؤال از آنان می‏‌پرسیم.
پاسخ به شبهات اعتقادی وهابیت(5) -۲
چرا شيعيان انتخاب امامان خود را الهي و از سوی پرورگار مي‌دانند؟ چرا شيعيان ادعا مي‌كنند كه امامت، مقامي الهي است؟ آيا شيعيان از قرآن يا روايات دليلي براي مدعاي خويش دارند؟‌

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>