سه شنبه ٢٨ دی ١٣٩٥
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلي > تحقیقات،مقالات > مکاتب و مذاهب 
پاسخ به شبهات وهابیت (6)
در قسمت‌های قبلی این مقاله که در شماره‏‌های گذشته ماهنامه مبلّغان درج شد، به 9 شبهه از شبهات اعتقادی وهابیت علیه معتقدات تشیّع پاسخ داده‏ شد؛ اینک به شبهه دیگری که از سوی آنان مطرح شده است، می‏‌پردازیم و در مقابل آن، ابتدا پاسخ خود را مطرح کرده، سپس یک سؤال از آنان می‏‌پرسیم.
پاسخ به شبهات اعتقادی وهابیت(5) -۲
چرا شيعيان انتخاب امامان خود را الهي و از سوی پرورگار مي‌دانند؟ چرا شيعيان ادعا مي‌كنند كه امامت، مقامي الهي است؟ آيا شيعيان از قرآن يا روايات دليلي براي مدعاي خويش دارند؟‌
پاسخ به شبهات اعتقادی وهابیت(5) -1
چرا شيعيان انبيا را افرادی ضعيف و ناتوان در تبليغ معرفی می‏‌كنند؟ در كتب و روايات شيعه آمده است: بعد از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) تمام صحابه حضرت، جز گروهي اندك كه دو يا سه نفر بودند، مابقی مرتد شدند.آيا اين اهانت به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نيست؟
پاسخ به شبهات اعتقادی وهابیت(4) -2
در بسياري از آيات قرآن به صراحت گفته شده است كه انبيا دچار گناه شده، براي آنها لفظ «ذنب» و «عصی» به كار رفته است، پس چرا شيعيان بر خلاف نص صريح قرآن، انبيا را معصوم مي‌دانند و مي‌گويند که انبیا در زندگي خويش هيچ اشتباهي نمي‌كنند؟
پاسخ به شبهات اعتقادی وهابیت(4) -1
وهابیون می‌گویند: یکی از اشکالات عقیدتی شیعیان این است که خدا را محدود می‌دانند و می‌گویند که خدا نمی‌تواند هر کاری خواست، انجام بدهد، و به جای اینکه قوانین را با خدا تطبیق کنند، خدا را با قوانین تطبیق می‌کنند و به عنوان مثال می‌گویند: «فرستادن امام برای راهنمایی مردم، بر خدا واجب است!» در واقع خود را قانون‌گذار و خدا را مأمور اجرای آن می‌دانند.
محمد اسماعیل نوری زنجانی
در این مقاله نیز به همکاری مشرکان و اهل کتاب برای مبارزه با پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشاره می‌کنیم و موضوع هماهنگی مشرکان و اهل کتاب برای دشمنی با اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مصاحبه با مستبصرین (2)
تازه مسلمانی به نام «بلال» از یک جزیره بزرگ به اسم ماداگاسکار است که در دانشگاه، رشته برق خوانده؛ اما اکنون کیلومترها دورتر از کشورش، در قم طلبه حوزه علمیه این شهر است. او به ماه رمضان علاقه خاصی دارد؛ چون هدایتش از مسیحیت به اسلام، از برکت این ماه بوده است. چند جمله‏‌ای پای صحبت این رهیافته می‏‌نشینیم.
بزرگ‏ترین جنایت تکفیری ها؛ برافراشتن پرچم توحید 4
زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید (به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید) سپس قومی صغیر (که به بلوغ عقلانی نرسیده‏ اند) ظاهر می‏ شوند که قلب‏ هایشان مانند براده‏ های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می‏ خوانند در حالیکه اهل حق نیستند (بلکه اهل باطلند)، آنها به جاى اسم از كنيۀ خود استفاده مى‌كنند و نسبشان پوشيده و نامعلوم و موهای آنها دراز و افتاده مانند موى زنان است. سپس در ميانشان ايجاد اختلاف مى‌شود. آنوقت خداوند به هركسى كه بخواهد حق را واگذار مى‌كند.»
محبت و خشونت در اسلام و مسیحیت (1) -4
عهد جدید از حضرت عیسی(علیه السلام)دو چهره کاملاً متفاوت را ترسیم می‌کند؛ در اناجیل هم‌نوا (متی، مرقس، لوقا) و نیز کتاب «اعمال رسولان» و دو رساله منسوب به « پطرس» و رساله‌های «یعقوب» و «یهودا» و «مکاشفه یوحنا»، حضرت به‌عنوان پیامبر خدا، بنده خدا و پسر انسان معرفی شده است و اگر هم به او پسر خدا اطلاق شده، به معنای بنده مقرب و برگزیده خدا است؛ اما در «انجیل یوحنا» و رساله او و رساله‌های پولس، عیسی خود خدا، خالق آسمان و زمین و پسر خدا، به این معنا که هم‌ذات با خداست، معرفی شده.
محبت و خشونت در اسلام و مسیحیت (1) -3
بنا به الهیات پولسی، مهم‌ترین مفهوم الهیاتی مسیحیت، گناه اوّلیه است. این الهیات معتقد به گناه اوّلیه و سرایت آن در نوع بشر است و برای نجات از این گناه، به دنبال ناجی بوده،‌ آن را در عیسی مسیح(علیه السلام)‌ و عمل او بر صلیب پیدا می‌کند.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>