سه شنبه ٢٧ شهريور ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > معارف اسلامی 
ماهنامه مبلغان
شیوه‌های پاسداشت ادب(4)؛
ادب حضور می‌طلبد که انسان با طهارت محضر ائمه(علیهم السلام)و مراقد شریفشان شرفیاب شود. شیخ حرّ عاملی بابی را در «وسائل الشیعه» به نام «باب کراهَه دخول الجُنب بیوت النبی(صلی الله علیه و آله)و الأئمّه(علیهم السلام)» گشوده است که در آن، این روایت از جابر نقل شده است: «أَنَّ أَعْرَابِيّاً دَخَلَ‏ عَلَى‏ الْحُسَيْنِ(علیه السلام)فَقَالَ لَهُ: أَمَا تَسْتَحْيِي يَا أَعْرَابِيُّ تَدْخُلُ عَلَى إِمَامِكَ وَ أَنْتَ جُنُبٌ؛ شخصی اعرابی بر امام حسین(علیه السلام) وارد شد. امام به او فرمودند: شرم نمی‌کنی که جنب نزد امامت می‏آیی؟»
احکام حسینی -9
بر پا کردن مجالس عزاداری سیدالشهدا از جمله کارهای مستحب مؤکد و از بهترین اعمال است و ثواب بسیار دارد از این رو باید با دقت کامل انجام شود تا موجبات رضای خداوند و آن امام همام را فراهم سازد.
احکام حسینی -8
اگر چیزی را برای حرم امام حسین(علیه السلام) وقف کرده باشد، منافع آن باید صرف در تعمیر و تأمین نور و اجرت خدمتگزاران و نگهبانان و سایر هزینه‌های حرم شود. از آن جا که امروزه خود افراد نمی‌توانند منافع موقوفات را به این مصارف برسانند لازم است به مسؤولان دفتر موقوفات حرم تحویل دهند تا به مصارف شرعی آن برسد.
اگر چیزی را نذر خود امام حسین(علیه السلام) یا یکی از امامزادگان کند اگر مصرف معینی را قصد کرده، باید به همان مصرف برساند و اگر مصرف معینی را قصد نکرده به فقیران زائران بدهد یا مسجد و مانند آن را بسازد و ثواب آن را به امام یا امامزاده هدیه کند.
احکام حسینی -6
در چهار مکان نماز تمام است: در مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجد کوفه و حرم امام حسین(علیه السلام).» این مکانها را «اماکن تخییر» می‌نامند، یعنی مکانهایی که مسافر می‌تواند نماز را تمام یا شکسته بخواند.
محوریت امام در زندگی / بر مبنای حرکت «حبیب بن مظاهر» از کوفه به کربلا -4
صرف شیعه بودن و خود را شیعه خواندن نمی‏‌تواند مجوزی برای امتیاز نسبت به سایر افراد باشد؛ چراکه در میان سخنان و سیره معصومین(ع) شاخصه‏‌هایی را ملاحظه می‏‌کنیم که باید به آنها مزین شد تا در ادعایمان صادق و از این امتیازات بهره‌‏مند باشیم.
محوریت امام در زندگی / بر مبنای حرکت «حبیب بن مظاهر» از کوفه به کربلا -3
ولايت تكوينى؛ يعنى فرمانروايى امام بر جهان هستى و اينكه تمام نظام آفرينش به ثبوت ولايت تكوينى براى امام از نظر عقلى هيچ‌گونه مشكلى ندارد؛ زيرا چه اشكال دارد كه خداوند متعال زمام امور تكوينى را نیز بر عهده فرد لايقى مانند پيامبر و اهل‏‌بیتش(صلی الله علیه و آله)بگذارد؟
محوریت امام در زندگی / بر مبنای حرکت «حبیب بن مظاهر» از کوفه به کربلا -2
با کمی تأمل در منابع غنی حدیثی شیعه و بازخوانی ادعیه‏‌ای که از آن بزرگان به دست ما رسیده است، این نتیجه حاصل می‏‌شود که اهل‏‌بیت(علیهم السلام) در هر برهه‏‌ای از زمان، واسطه فیض الهی بوده و حضور و وجود آنان در عالم، منبع نزول برکات الهی و واسطه روزی خوردن تمامی مخلوقات است.
تربيت فرزند در سيره امام حسين (علیه السلام)4
خواست الهی بر اين تعلّق گرفت كه امام سجاد(علیه السلام) ، حجّت بعد از امام حسين(علیه السلام) بيمار باشد تا جهاد بر او واجب نشود و همچنان زمين از حجت الهي خالی نگردد و اين وضعيت جلوه ديگری از تربيت حسينی را می طلبيد.
اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی(3) -2
بصیرت برگرفته از «ب- ص- ر» است و غالباً در برابر بينايى حسى و ظاهرى، به معناى بينايى قلبى و شهودى به کار می‌رود.‏ مهم‏ترین كاربرد معنايى بصيرت در قرآن کریم، بينش، آگاهى، هوشيارى و زيركى، روشندلى و چشم خِرَد و داشتن يقين و اطمينان است.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>