دوشنبه ٢٥ تير ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > فرهنگ و اندیشه 
ماهنامه مبلغان
مبلّغان و آشنایی با آسیبهای اجتماعی(1)؛ عصبانیت و راه‌های درمان آن در فرهنگ اسلامی -4
اگر انسان بتواند در حالات خشم و غضب مالک نفس خویش باشد، او را می‌توان از افراد نیرومند و توانا بر شمرد؛ چراکه کنترل نفس سرکش در آن حالت، ایمان و اراده‌ای والا و قوی لازم دارد که خیلی از انسانها نمی‌توانند از عهده‌اش بر آیند.
مبلّغان و آشنایی با آسیبهای اجتماعی(1)؛ عصبانیت و راه‌های درمان آن در فرهنگ اسلامی -3
برای فرو نشاندن خشم طبق آیات و روایات و کلمات دانشمندان اخلاق و روان، راهکارهای مختلفی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان از ضررهای بعدی عصبانیت جلوگیری کرد که به برخی از آنها اشاره می‌شود.
مبلّغان و آشنایی با آسیبهای اجتماعی(1)؛ عصبانیت و راه‌های درمان آن در فرهنگ اسلامی -2
به طور طبیعی هر انسانی بر اثر عوامل و زمینه‌هایی که برایش پیش می‌آید، گاهی خوشحال و گاهی نیز خشمگین و ناراحت می‌شود؛ اما اگر این حالات فطری با معیار دین و هدایت قرآن و رهنمودهای اهل‌بیت(علیهم السلام) همراه باشد، هرگز در آن افراط و تفریط دیده نخواهد شد.
مبلّغان و آشنایی با آسیبهای اجتماعی(1)؛ عصبانیت و راه‌های درمان آن در فرهنگ اسلامی -1
آسیب‌های اجتماعی به دسته‌ای از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های رفتاری افراد یک جامعه اطلاق می‌شود که ریشه در زیرپاگذاشتن اصول اخلاقی و دوری از فضائل و نزدیک شدن به رذائل اخلاقی دارد. یکی از این رذائل خشم و عصبانیت می‌باشد.
ویژه نامه سالروز شهادت استاد آیت الله مطهری و هفته معلم
مطهری كه در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان كم نظیر بود، رفت و به ملأ اعلی پیوست، لكن بدخواهان بدانند كه با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی‌اش نمی‌رود.
آشنایی با منابع معتبر شیعه(20) تفسیر المیزان -4
این سوره (کهف) با انذار و تبشیر به اعتقاد حق و عمل صالح دعوت می‌کند. هم چنان که از دو آیه اول و نیز آیه آخر همین سوره که می‌فرماید: «فَمَنْ کانَ یرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً وَ لا یشْرِک بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً» این معنا استشمام می‌شود.
آشنایی با منابع معتبر شیعه(20) تفسیر المیزان -3
المیزان جایگاه بسیار مهمی در میان تفاسیر جهان اسلام به خود اختصاص داده و در نوع خود کم‌نظیر و مایه افتخار شیعه است. تفسیر المیزان هم در روش بدیع است و هم از نظر قوت علمی، تحلیل و استدلال‌های معقول و منطبق با موازین علمی و تنوع مطالب، در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی المیزان روش تفسیر قرآن به قرآن است که به گونه‌ای جامع این روش در آن اجرا شده. افزون بر آن، به روش اجتهادی نیز دیدگاه‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و با ادله مختلف دیدگاه منتخب خود را اثبات می‌کند.
آشنایی با منابع معتبر شیعه(20) تفسیر المیزان -2
المیزان در مقایسه با هر تفسیری، هرگز تکرار آن به حساب نمی‌آید. تبیان (شیخ طوسی)، مجمع البیان (شیخ طبرسی)، کشاف (زمخشری)، انوار التنزیل (بیضاوی)، منهج الصادقین (ملافتح الله)، المنار (شیخ محمد عبده)، فی ظلال (سید قطب) و هر تفسیر دیگری؛ زیرا این تفسیر از خود روش نو و ابتکاری دارد و مستقلاً بر اساس و روشی خاص استوار است، به این جهت تمام پژوهشگران قرآنی به آن نیاز دارند.
آشنایی با منابع معتبر شیعه(20) تفسیر المیزان -1
تفسیر المیزان سرچشمه معارف زلال اسلام و ناسخ التفاسیر عصر ما محسوب می‌شود. این اثر علاوه بر استقبال مشتاقانه علمای جهان تشیع، حتی به اعتراف قرآن‌پژوهان متعصب اهل سنت، یکی از بهترین تفاسیر عصر ماست.
مزاحمت‌های همسایگان در زندگی اجتماعی؛ «زمینه‌ها و راه‌حل‌ها» -4
راهکارهایی که پس از عروض مزاحمت، می‌تواند درمانگر باشند، عبارتند از: الف) صبر و شکیبایی ب) تذکر محترمانه ج) دادخواهی از همسایگان د) رجوع به مراجع قانونی هـ) نقل مکان زندگی

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>