چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات 
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -3
برای کاهش معضلات مربوط به فضای مجازی و کارکرد‌های رسانه‌‏ای آن، باید در سطح خانواده‌ها برای استفاده صحیح از ابزارهای نوین ارتباطی، فرهنگ‏سازی شود. به همین منظور، داشتن راهکارهای کاربردی و قابل اجرا در خانواده‌ها بسیار ضروری و مهم است.
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -2
وقتي رابطه بين رسانه و كودك مطرح مي‌شود، تازه مي‌توان به پيچيدگي و دشواري فعاليت‌هاي رسانه‌اي پي برد؛ چراكه اساساً بين كار رسانه‌اي و سن مخاطب از نظر دشواري و ميزان پيچيدگي كار ارتباط معكوسي وجود دارد. بدين معنا كه هر‌ قدر سن مخاطب كاهش مي‌يابد، دشواري فعاليت رسانه‌اي افزايش مي‌يابد.
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -1
یکی از دغدغه‌های امروز جامعۀ بشری، دغدغۀ تربیت صحیح و زندگی سالم است؛ بسیاری از نحله‌ها و فرهنگ‌ها داعیۀ بهترین روش تربیت را دارند و افرادی را با این ادعا به گرد خود جمع می‌کنند. حال بجاست با توجه به تحولات بوجود آمده در عرصۀ علم و تکنولوژی و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی انسان‌ها، به بررسی نقش تکنولوژی در عرصۀ تربیت بپردازیم. ابتدا باید تربیت را تعریف کرده و سپس ارتباط آن با تکنولوژی و آسیب‌ها و راهکارهای رفع آسیب‌ها را ارائه کنیم.
ویژه نامه ازدواج امیر المؤمنین و حضرت زهرا (سلام الله علیهما)
از حضرت زهرا(س) نقل شده كه خطاب به حضرت علي علیه السلام عرض كرد: «رسول خدا صلی الله علیه وآله مرا نهي كرده كه از تو چيزي بخواهم و فرموده: از پسر عمويت چيزي درخواست مكن؛ اگر چيزي براي تو آورد كه هيچ، وگرنه از او تقاضا مكن.»
ویژه نامه شهادت امام جواد علیه السلام
حضرت جواد الائمه بعد از پدر بزرگوارش در سن هشت سالگی به امامت رسید و بعد از هفده سال امامت در سن 25 سالگی،به شهادت رسید...
تفسیر تبلیغی (1)
به حول و قوّۀ الهی فصل جدیدی در بخش «قرآن و حدیث» آغاز خواهد شد و در آن آیات قرآن کریم (به ترتیب سوره‌ها) تفسیر می‌گردد و مباحثی که جنبۀ کاربردی ـ تبلیغی دارد ارائه می‌شود. در ابتدا سورۀ مبارکۀ «حمد» و سپس سایر سوره‌های قرآن کریم تفسیر خواهند شد.
تعاليم مذهب جعفري(علیه السلام) -2
روزی امام صادق(علیه السلام) در جلسه درس خود و در جمع بعضي از شاگردان، فرمودند: «أيَّ شَيء تَعَلَّمتَ مِنّي؟؛ از من چه چيزي ياد گرفته‏اي؟» يکي از شاگردان عرض کرد: مولاي من! من از محضر شما هشت مطلب ياد گرفته‌‏ام. حضرت فرمود: «قَصِّها عَلَیّ لِأعرِفَها؛ [آنچه را ياد گرفته‌‏اي] بگو تا بدانيم چه آموخته‏‌اي!» آن شاگرد هشت مورد را به عنوان تعالیم مکتب جعفری عرض کرد.
تعاليم مذهب جعفري(علیه السلام) -1
امام صادق(علیه السلام) در حوزه درسي خود و در جمع بعضي از شاگردان، فرمود: «از من چه چيزي ياد گرفته‏ ايد؟» منظور حضرت اين بود؛ شما که سالهاست در جلسات درس و بحث من شرکت مي‏کنيد، چه توشه ‏اي برگرفته‏ ايد؟ يکي از آنان عرض کرد: مولاي من! از محضر شما هشت مطلب ياد گرفته‏ ام. حضرت فرمود: آنچه را ياد گرفته‏ اي بگو تا بدانيم چه آموخته ‏اي! امام با اين بيان شاگرد خود را امتحان مي‏کنند. سپس او اين هشت مورد را بيان مي‏ کند و حضرت يک به يک را تصديق مي‏ فرماید.
سیرۀ عملی مبلّغ بزرگ؛
آقا محمدتقي آملي ذي قعده 1304ق در تهران ديده به جهان گشود.پدر ايشان، ملاّ محمّد آملى، در سال 1263ق در آمل متولد شد و در هفده سالگی به تهران آمد و از محضر حاج شیخ محمدحسن آشتیانی (صاحب بحر الفوائد) و میرزا ابوالقاسم کلانتر (م 1295ق) و سید صادق طباطبایی، فقه و اصول، و از حکماي عصر خود، همچون میرزا ابوالحسن جلوه (م 1314ق) و آقاعلی زنوری (م 1307ق) حکمت متعالیه را فرا گرفت و جامع معقول و منقول گردید و در 1320ق امامت «مسجد مجد» را بر عهده گرفت.
اوصاف و شیوۀ تبلیغی حضرت ابراهیم(علیه السلام) در قرآن کریم -3
به طور کلی و در یک واژه عام، شیوه‏ های تبلیغی حضرت ابراهیم(علیه السلام) در شیوۀ «چالش‏ طلبی» (به چالش کشیدن و درگیر کردن مخاطب) خلاصه می‏ شود که در درجه اول افزایش قدرت استدلالی و اقناعی خود مبلّغ و در درجه بعد وادار کردن مخاطب به تأمل و تفکر را به همراه دارد.

<< صفحه قبلی1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعدی >>