دوشنبه ٠٧ اسفند ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات 
کاپیتولاسیون؛
کاپیتولاسیون (Capitulation) یا قضاوت کنسولی، واژه‌ای فرانسوی به معنای «قرارداد» است که شرایط و خواسته‌های دول استکباری را بر کشورهای تحت سلطه آنان تحمیل می‌کند.
ارتباط اجتماعی؛
از آنجا که دین اسلام دین جامعی است و به تمام نیازهای فردی و جمعی، روحی و روانی، و دنیوی و اخروی انسان توجه دارد، درباره بخشی از زندگی انسان؛ یعنی ارتباط با مردم، نیز برنامه دارد.
پاسخ به پرسش‌های زرتشتیان(3)
یکی از وظایف و مسئولیت‌های مبلّغان دینی، پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های مخاطبین است؛ در شماره‌های گذشته (202 و 205) موضوعی با عنوان «پاسخ به پرسش‌های زرتشتیان» مطرح شد و در آن به پرسشی که از سوی پیروان زرتشت القا شده بود، پاسخ داده شد؛ اکنون در ادامۀ این موضوع پرسش دیگری به همراه پاسخ آن تقدیم می‌گردد.
روش تربیتی در اسلام (3)
در شماره‌‏های گذشته ماهنامۀ مبلّغان (201 و 204) موضوعی با عنوان «روش‌های تربیتی در اسلام» ارائه شد و در آن به بررسی دو روش از روش‌های تربیتی (پرسش و طرح سؤال و همچنین بشارت و تشویق) پرداخته شد؛ اکنون در ادامۀ این موضوع، روش «اعطای بینش و آگاهی» تقدیم می‏‌گردد.
تبلیغ و مبلغان؛
واژه اخلاص از ریشۀ «خلص» و «خلاص» است، به معنی پاک و سالم شدن از آمیختگی است. جنس خالص به کالایی می‌گویند که با چیز دیگری ممزوج و مخلوط نباشد. اخلاص (از باب افعال)؛ یعنی خالص کردن، پاک گردانیدن و برگزیدن. معنای اخلاص در بُعد عقیدتی، پاک کردن نیّت از امید به غیر خداست و از حیث عملی، انجام دادن عمل برای خداست، نه غیر خدا
فرقه‌های منحرف؛
پیدایش فرقه‌های منحرف، مسئله‌ای است که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)درباره آن هشدار داده و محوریت قرآن و عترت(علیهم السلام)را تنها راه برای رفع این خطر معرفی نموده است. با این وجود، جهان اسلام همواره شاهد بروز افکار و عقاید انحرافی در میان مسلمین بود و فاصله گرفتن مردم از ثقلین آنان را گرفتار انحراف و اعوجاج فکری نمود؛ عصر امامت امام باقر(علیه السلام)یکی از دوران‌هایی است که انحرافات فکری و عقیدتی بروز و ظهور زیادی داشت.
آیات مرتبط با رخدادها (59)
همان گونه که در مقالۀ قبلی (مبلّغان شماره 205) اشاره شد، پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)در بیست و پنجم ذی القعده سال دهم هجرت، برای انجام اعمال حج (حجةالوداع) از مدینه به سوی مکه حرکت کرد. اگرچه حرکت حضرت و یاران او از مدینه در ماه ذی القعده بود؛ ولی چون اعمال حج در «ذی الحجه» انجام می‌شود، این موضوع به «ماه ذی الحجه» مربوط می‌باشد که در این مقاله پس از بیان اهمیت «حج»، به گوشه‌هایی از جریان «حجةالوداع» به عنوان یک سفر مهم تاریخی، اشاره می‌شود.
سوده‏‌های الماس / (ذکر مصائب عاشورا) -3
در میان کاروان اُسرای کربلا (اهل‌بیت امام حسین (علیه السلام)) دختر کوچکی بود به نام «رقیه»؛ رقیه (علیها السلام) سه سال بیش‌تر نداشت و همراه اسیران در شام بود. او علاقه‌ی زیادی به پدر (امام حسین (علیه السلام)) داشت.
روش‌های برخورد ائمه(علیهم السلام) با جریان‌های انحرافی اسلامی (2)
مراد از اقدامات «دفعی» آن دسته از اقداماتی است که ائمه(علیهم السلام) پس از به‌وجود آمدن یک انحراف در جامعه، انجام می‌دادند (اقدامات درمانی) برخلاف اقدامات هدایتی که در جهت جلوگیری و پیش‌گیری از انحراف صورت می‌گرفت.
بصیرت دینی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ از منظر امیر المؤمنین علی‏(علیه السلام) (2)
در شماره گذشته (مبلّغان 189) به اهمیت و ارزش و نیز زمینه‏‌ها و عوامل بصیرت از منظر امام علی(علیه السلام) اشاره شد؛ اکنون در ادامۀ این موضوع به منابع بینش از دیدگاه امام(علیه السلام) می‏‌پردازیم.

<< صفحه قبلی5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعدی >>