يکشنبه ٠٣ تير ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > معارف اسلامی > اعتقادات 
ماهنامه مبلغان
درسنامه دانش‌آموزی فصل بهار(2)؛
از عرصه‌های تبلیغی مبلّغان دینی، استفاده از ایام تبلیغی برای تبلیغ دانش‌آموزی در مقطع کودک و نوجوان است که این امر اقتضائات و لوازم خاص خود را داراست و با عرصه تبلیغ عمومی متفاوت است؛ یک مبلّغ دینی باید از این ایام و فرصتهای تبلیغی ایجاد شده برای آموزش اصول دینی با برگزاری کلاسهای جذاب و پر محتوا بهره ببرد.
فرهنگ‌سازی و انقلاب فرهنگی در سیره پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) (1)
فرهنگ‌سازی و ترویج رفتارهای حسنه بر اساس آموزه‌های الهی، از اهداف اصلی بعثت انبیاء(علیهم السلام) بوده، بخش عمده‌ای از عمر شریف آن بزگواران، صرف تحول در فرهنگهای باطل و نهادینه ساختن فرهنگ والای دینی گردیده است؛ چراکه اگر فرهنگ عمومی جامعه بر اساس موازین و معیارهای الهی بنا گردد، علاوه بر جلب رضایت الهی، زمینه رشد و بالندگی جوامع و سعادت نهایی انسانها فراهم خواهد شد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) و معراج؛
معراج از رویدادهای مهم زندگی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) است و در این سفر آسمانی مسائلی مهم مطرح شد: مشاهده بهشت و دوزخ و خصوصیات هر یک از بهشتیان و دوزخیان، ولایت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و فضایل آن حضرت، وجوب نماز و تشریع آن و... .
قضا و قدر در آموزه‌های دینی -4
خداوند برای هر چیزی علت و اسبابی قرار داده است که هستی و مشخصات آن به آنها بستگی دارد. این طور نیست که هرچه در جهان پدید می‌آید، بدون رابطه با قبل و بعد و صرفاً اتفاقی و بی‌حساب باشد. همان گونه که در بارش برف و باران و ... عواملی دخالت دارد و هرگز چنین کاری بی‌علت انجام نمی‌پذیرد.
قضا و قدر در آموزه‌های دینی -3
انسان نیز مانند باد و آب و دیگر چیزها، کارهایی انجام می‌دهد (البته با این فرق که کار انسان اختیاری است) که بعضی از آنها را نمی‌توان به خدا نسبت داد. مانند خوردن و آشامیدن، راه رفتن، نشستن و... حال همین انسان کاری را که با اختیار خود برگزیده است، تمام می‌کند و انجام می‌دهد و یا می‌توان گفت آنها را فیصله می‌دهد که این همان معنای قضا است و همه چیز به خداوند وابسته است، پس وقتی می‌گوییم: انسان این کار را تمام کرد، به همان میزان صحیح است که گفته شود: خدا کار را تمام کرد.
قضا و قدر در آموزه‌های دینی -2
دامنه قضا و قدر تا چه حد است؟ باید گفت: در بعضی از آیات، تقدیر، عام است و شامل جمیع مخلوقات می‌شود. مانند: «وَ خَلَقَ کلَّ شَیء فَقَدَّرَهُ تَقْدیراً» همانطور که هر چیزی مخلوق خداست، مشمول تقدیر الهی نیز هست.
قضا و قدر در آموزه‌های دینی -1
در آیات و روایات دامنه قضا و قدر چنان گسترده است که حتی کوچک‌ترین عمل ما را نیز در بر می‌گیرد. در این صورت برای اهل دقت و نظر سؤالاتی مطرح می‌شود؛ مانند اینکه: قضا و قدر چیست؟
عبدالکریم تبریزی
بیت المقدس یكی از شهرهای تاریخی ومذهبی جهان به شمار می رود. این شهر با قدمتی كه به 35 قرن پیش می رسد حائز اهمیت خاص بوده است و از دیرباز كانون توجه بزرگترین ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) قرار داشته است...
پرسش و پاسخ؛ چراها و چراغ‌ها (3) -2
قدمت و سابقه اظهار نظر در خصوص رابطه دین و سیاست در اندیشه سیاسی اسلام به اندازه عمر اسلام؛ یعنی از زمان ظهور در شبه جزیره عربستان می‌باشد. درست از زمان هجرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) از مکه به مدینه و تشکیل و تأسیس حکومت اسلامی در مدینه، شائبه‌هایی مبنی بر اینکه رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) دین را وسیله‌ای برای رسیدن به حکومت قرار داده است، بین مسلمانان و دیگر ساکنان شبه جزیره به‌وجود آمد.
پرسش و پاسخ؛ چراها و چراغ‌ها (3) -1
در شماره‌های گذشته (210 و 211) موضوع «چراها و چراغ‌ها» ارائه گردید و در آن برخی از پرسش‌ها و شبهات مربوط به نظام اسلامی، ولایت فقیه، ارکان نظام اسلامی، حکومت و... مطرح و پاسخ متقن آن درج شد؛ یکی از پرسش‌ها پیرامون «حکومت اسلامی» مطرح بود که در دو بخش ارائه و بخش اول آن قبلاً تکمیل گردید و اکنون بخش دوم آن تقدیم می‌گردد.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>