جمعه ٠٦ مرداد ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > معارف اسلامی > اعتقادات 
عبدالکریم تبریزی
بیت المقدس یكی از شهرهای تاریخی ومذهبی جهان به شمار می رود. این شهر با قدمتی كه به 35 قرن پیش می رسد حائز اهمیت خاص بوده است و از دیرباز كانون توجه بزرگترین ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) قرار داشته است...
مسئله شرور در آیات و روایات «اقسام، ماهیّت و ملاک‌های خیر و شرّ» -4
یکی از سؤالاتی که ذهن برخی را به خود مشغول ساخته، مسئله به دنیا آمدن اطفالی است که از سلامت کامل برخوردار نیستند و در ذهن برخی این سؤال نقش می‌‏بندد که: مگر این کودک چه کرده که به این درد یا نقص مبتلا شده است؟
مسئله شرور در آیات و روایات «اقسام، ماهیّت و ملاک‌های خیر و شرّ» -3
گروهی برای توجیه شرور موجود در عالم، حالت‌های قابل فرضی را تصوّر کرده‌‏اند، سپس برخی از حالت‌ها را رد کرده تا به یک حالت رسیده‏‌اند.
مسئله شرور در آیات و روایات «اقسام، ماهیّت و ملاک‌های خیر و شرّ» -2
ما بسیاری از مسائلی که در جهان پیرامون خود می‏‌بینیم و یا برای خود ما اتفاق می‌‏افتد، شرّ می‌‏پنداریم، در حالی که چنین نیست. در «جهان‌‏بینی اسلامی» و آیات و روایاتی که معیار و ملاک در خیر و شرّ بودن را مطرح می‏‌کنند، خیر و شرّ نسبت به زندگی آخرتی سنجیده می‏‌شود.
مسئله شرور در آیات و روایات «اقسام، ماهیّت و ملاک‌های خیر و شرّ» -1
یکی از پرسش‌های متداول «چرایی» و «چگونگی» سلسله بدی‌ها، ناملایمات و مصیبت‌ها (زلزله، سیل، طوفان، درد و رنج، نقص در اموال و اولاد، قتل، ظلم، فساد، فقر، جنگ، اقسام مرض‌ها و صدها کمبود و نقص دیگر) است که خواه و ناخواه بر ما یا نزدیکان ما مطرح می‌‏شود و یا دچار اینگونه ناملایمات می‌شویم.
پاسخ به پرسش‌‌های زرتشتیان (1)
امروزه یکی از وظایف و مسئولیت‌های مبلّغان دینی، پاسخگویی به شبهات و پرسش‌هایی است که از سوی پیروان و مروّجین فرقه‌ها و نحله‌ها منتشر می‌شود؛ در این راستا به برخی پرسش‌های مروّجین زرتشتی‌گری پاسخ می‌دهیم.
خودی و غیرخودی در مکتب اهل‏بیت(علیهم السلام) (4)«شرایط معیّت با اهل‏بیت(علیهم السلام)»
در شماره‌های گذشته (مبلّغان 197، 198 و 199) موضوع «خودی و غیرخودی در مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام)» مطرح گردید و در آن به مباحثی همچون: «ملاک‌های غیرخودی»، «راه‌های علاج تعصّب» و «نمونه‌هایی از خودی‌ها» و... اشاره گردید؛ اکنون در ادامه این موضوع به مبحث «شرایط معیّت با اهل‌بیت(علیهم السلام)» می‌پردازیم.
فضای مجازی؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها (4)
در شماره‌های گذشته (مبلّغان 198، 199 و 200) موضوع «فضای مجازی؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها» مطرح گردید و در آن به مباحثی همچون «ساختار فضای مجازی»، «آسیب‌های فضای مجازی» و «راهکارهای صیانت از فضای مجازی» پرداخته شد؛ اکنون به مبحث بعدی آن (شبهات مربوط به فضای مجازی) اشاره می‌شود.
روش‌هاي تربيتي در اسلام (1)
يكي از روش‌هاي تربيتي در اسلام كه در تعليم و تربيت كودكان، نوجوانان و جوانان، و به خصوص در هدايت و موعظه ديگران مورد استفاده قرار مي‌گيرد، روش پرسش از ديگران و وادار نمودن آنان به پاسخ و توضيح‌ است.
جهاد از دیدگاه داعش -3
در اندیشه داعش که برگرفته از اندیشه سلفی تکفیری است، جهاد نقش طریقیت دارد و تنها طریق برای خروج از جهان جاهلی و نیل به حکومت و خلافت اسلامی است. از این‌رو، «رفاعی سرور» از مفتیان تکفیری، معتقد است: برپایی حکومت واجب است و به اعتبار اینکه برای حکومت حد و نهایتی است که آن خلافت است، خلافت به عنوان ساختار سیاسی برای هدایت می‌باشد؛ لکن برپایی حکومت ابتداءً و خلافت به عنوان غایت نهایی، مستلزم قدرت و جهاد است و آن نیز مستلزم شهادت، و غایت شهادت نیز بهشت می‌باشد.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>