چهارشنبه ٢٦ مهر ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > معارف اسلامی > اخلاق و عرفان 
سخنرانی مکتوب؛
یکی از بهترین عطیه‌های خداوند به بندگان خود در این عالم، «شهادت» است؛ چنانچه پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله)در توصیه‏‌ای به «معاذ بن جبل» فرمود: با شرافت‏‌ترین مرگ، شهادت است.
روشهای تربیتی در اسلام (2) بشارت و تشویق -3
تبشیر آنگاه اثرگذار است که از جانب شخص و جایگاه شناخته ‌شده و دارای مقام و منزلت والایی باشد؛ پس هر کسی نمی‌تواند مبشّر باشد. قرآن کریم می‌فرماید: پروردگارشان به رحمت بی‌منتهای خود بشارت دهد، به مقام رضا و خشنودی خویش و به بهشتهایی که در آنجا آنها را نعمت جاودانی است.
روشهای تربیتی در اسلام (2) بشارت و تشویق -2
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) پس از بشارت به بهشت، خود را در نماز خواندن به زحمت می‌انداخت (و انگیزه بیش‏تری پیدا کرده بود)؛ زیرا خداوند به او فرموده است: "خانواده خویش را به نماز فرمان ده و بر انجام آن شکیبا باش!"؛ پس پیامبر(صلی الله علیه و آله) پی‌درپی خانواده خود را به نماز فرمان می‌داد و خود نیز در انجام نماز شکیبا بود.
روشهای تربیتی در اسلام (2) بشارت و تشویق -1
در شماره 201 ماهنامۀ مبلّغان، موضوعی با عنوان «روشهای تربیتی در اسلام» ارائه گردید و یکی از روشهای تربیتی (روش پرسش و طرح سؤال) بررسی شد. اکنون در ادامۀ این موضوع، روش «بشارت و تشویق» تقدیم می‏گردد که این روش از جمله روشهای تربیتی اسلامی است و در منابع دینی بر آن بسیار تأکید شده است.
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -3
برای کاهش معضلات مربوط به فضای مجازی و کارکرد‌های رسانه‌‏ای آن، باید در سطح خانواده‌ها برای استفاده صحیح از ابزارهای نوین ارتباطی، فرهنگ‏سازی شود. به همین منظور، داشتن راهکارهای کاربردی و قابل اجرا در خانواده‌ها بسیار ضروری و مهم است.
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -2
وقتي رابطه بين رسانه و كودك مطرح مي‌شود، تازه مي‌توان به پيچيدگي و دشواري فعاليت‌هاي رسانه‌اي پي برد؛ چراكه اساساً بين كار رسانه‌اي و سن مخاطب از نظر دشواري و ميزان پيچيدگي كار ارتباط معكوسي وجود دارد. بدين معنا كه هر‌ قدر سن مخاطب كاهش مي‌يابد، دشواري فعاليت رسانه‌اي افزايش مي‌يابد.
نقش تکنولوژی رسانه‌ای در تربیت و راهکارهای بهره‌وری صحیح از رسانه -1
یکی از دغدغه‌های امروز جامعۀ بشری، دغدغۀ تربیت صحیح و زندگی سالم است؛ بسیاری از نحله‌ها و فرهنگ‌ها داعیۀ بهترین روش تربیت را دارند و افرادی را با این ادعا به گرد خود جمع می‌کنند. حال بجاست با توجه به تحولات بوجود آمده در عرصۀ علم و تکنولوژی و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی انسان‌ها، به بررسی نقش تکنولوژی در عرصۀ تربیت بپردازیم. ابتدا باید تربیت را تعریف کرده و سپس ارتباط آن با تکنولوژی و آسیب‌ها و راهکارهای رفع آسیب‌ها را ارائه کنیم.
ذي قعده و رخدادهاي مرتبط با امام رضا(علیه السلام) (2)
در ماه ذي‌قعده كه ما آن را به نام «ماه امام رضا(علیه السلام)» نامگذاري كرديم، مناسبت‌هاي ويژه آن حضرت وجود دارد كه به آنها اشاره مي‌شود.
ذي قعده و رخدادهاي مرتبط با امام رضا(علیه السلام) (1)
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) دربارة شب نيمه ذي قعده فرمود: در ذي قعده شب مباركي است كه شب پانزدهم باشد، در آن شب خدا به بندگان مؤمنش نظر رحمت دارد كسي كه در آن شب طاعت خدا كند، پاداش صد سائح (روزه‌دار ملازم مسجد) را كه لحظه‌اي خدا را معصيت نكرده، به او داده مي‌شود.»
سيد جواد حسيني
القاب هر يك از امامان علیهم السلام بيانگر مقام و شخصيت آنان به شمار مي‌رود. در ميان امامان، حضرت باقر علیه السلام و حضرت صادق علیه السلام فرصت و مجال بيشتري براي تربيت شاگردان و تشكيل مجالس علمي و نشر علوم اهل بيت علیهم السلام پيدا كردند

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>