يکشنبه ٠٣ بهمن ١٣٩٥
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلي > تحقیقات،مقالات 


ولایت در قرآن کریم (1)؛ «آیه تبلیغ» -2

دلیل کتمان حقیقت

همانطور که گذشت، بسیاری از علمای اهل سنّت اعتراف کرده‏‌اند که این آیه در روز غدیر خم و در مورد حضرت علی(علیه السلام)نازل شده است. حال جای سؤال است که چه چیزی باعث شده این حقیقت از اکثر مسلمانان مخفی بماند و چه کارهایی برای کتمان این حقیقت انجام شده است؟

ب) دلیل کتمان حقیقت

همانطور که گذشت، بسیاری از علمای اهل سنّت اعتراف کرده‏اند که این آیه در روز غدیر خم و در مورد حضرت علی(علیه السلام)نازل شده است. حال جای سؤال است که چه چیزی باعث شده این حقیقت از اکثر مسلمانان مخفی بماند و چه کارهایی برای کتمان این حقیقت انجام شده است؟

در پاسخ باید گفت: دلیل کتمان و کارهای مقابله‏ای مخالفان و معاندان اهل‏بیت(علیهم السلام)، چند چیز است:

1. بیش‏تر نویسندگان اهل سنّت به دلیل تعصبات مذهبی خود به دنبال حذف فضائل و مناقب حضرت علی(علیه السلام)هستند، تا حدی که برخی از آنها گفته‏اند: «لقد مات ابوطالب کافراً و مات ابوسفیان مؤمناً معصوماً؛ ابوطالب کافر از دنیا رفت و ابوسفیان مسلمان و مؤمن و معصوم مرده است.»

2. آن فضائلی که نمی‌توانستند حذف کنند، دیگران را در آنها با حضرت علی(علیه السلام) شریک کردند.

3. در مقابل فضائل حضرت علی(علیه السلام) برای خلفا فضیلت‌تراشی کردند.

4. این عناد و تعصّبات، حتی در زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود که در آن زمان گفتند: «لا ندع ان تجتمع النبوة و الخلافة فی بنی‏ هاشم؛[1]ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که امامت و نبوت در بنی‌هاشم جمع شود.»



پی‌نوشت :

[1]. تفسیر المیزان، محمد حسین طباطبائی، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1417ق، ج 9، ص 59؛ امالی، شیخ طوسی، دارالثقافة، قم، 1414ق، ج 1، ص 198، بحار الانوار، محمد باقر مجلسی، مؤسسة الوفاء، بیروت، ج 19، ص 271؛ الکافی، محمد بن یعقوب کلینی، دارالحدیث، قم، 1429ق، باب التسلیم و فضل المسلمین، ج 1، ص 579، ح 7.

منبع: ماهنامه اطلاع رساني، پژوهشي، آموزشي مبلغان شماره 198.





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه ٢٠ دی ١٣٩٥ / شماره خبر : ٣٨٧٥٠٩ / تعداد بازدید : 60/ محبوب کن - فیس نما / داغ کن - کلوب دات کام

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج