جمعه ٢٩ دی ١٣٩٦
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > روش تبلیغ 
ماهنامه مبلغان
روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی(2)؛
در شمارۀ گذشته (مبلّغان 209) زندگی تبلیغی روحانی شهید سیدمجتبی نوّاب صفوی بررسی شد و در آن پس از مقدمه‌ای کوتاه برخی ویژگی‌های تبلیغی ایشان از نظر گذشت؛ ویژگی‌هایی همچون «قدرت گفتار»، «منطق و استدلال محکم»، «خطابه‌های حماسی»، «حرکت در خط مرجعیت»، «زهد و ساده زیستی» و «گریز از ریاستهای فریب‌دهنده». اکنون در این مقاله سایر ویژگی‌ها، ارائه می‌گردد.
پرسشهای دینی؛
امروزه بر اثر گستردگی وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های عمومی، خصوصاً فضای مجازی، ذهن انسانها، به ویژه قشر جوان باز شده و صدها سؤال در مورد مسائل دینی، قرآنی، روایی و... برای آنها مطرح است که باید عده‌ای به صورت صحیح و دقیق و با آگاهی از وسایل ارتباط جمعی پاسخگو باشند.
روحانی شهید سید مجتبی نواب صفوی(1)
بیان ویژگیها و سجایای اخلاقی با خاطرات و مصداقهای مشخص، بهترین معیار برای شناختن یک مبلغ اسلامی است. وقتی سخن از شجاعت شهید نواب می‌شود، مصداق آن را می‌توان در خاطرات بزرگانی چون علامه جعفری(ره)، و نفوذ کلامش در گفتار رهبری(حفظه الله)، استعداد مرجعیت و توانایی علمی رهبر فداییان اسلام را در سخنان علامه امینی(ره)، و تهجد و عبادتش را در خاطرات آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی(ره)، و خطابه شورانگیزش را در مقاله استاد محمدرضا حکیمی به نظاره نشست.
محمدمهدی ماندگار
مناسبت ها: هفتم ربیع الثانی؛ درگذشت سید مرتضی علم الهدی (صاحب الشافی 436 ه. ق) : جایگاه علما در پویایی فقه شیعه
جشن تکلیف؛
یکی از عرصه‌های تبلیغی مبلّغان دینی، تبلیغ دانش‌آموزی است که اقتضائات و لوازم خاص خود را دارد و با عرصهٔتبلیغ عمومی، متفاوت است؛ یک مبلّغ دینی باید علاوه بر تجهیز شدن به روشها و آموزشهای خاص دانش‌آموزی، در بکارگیری آنها اهتمام لازم را داشته باشد و همواره به آنها توجه نماید.
تفسیر تبلیغی (6)
در شماره‌های گذشته ماهنامه مبلّغان (204 الی 208) موضوع «تفسیر تبلیغی قرآن کریم» آغاز گردید و در آن به تفسیر سوره مبارکه حمد و آیات اول تا چهارم سوره مبارکه بقره پرداخته شد؛ اکنون به حول و قوّه الهی به ادامه آیات سوره «بقره» می‌پردازیم و آیات آن را با نگاه تبلیغی، تفسیر خواهیم کرد.
عرصه تبلیغ و اولویّت‌ها -2
امروزه فاصله‌ای محدود بین برخی از مبلّغین و روحانیون با جامعهٔاطراف خود ایجاد شده است؛ برخی از مروّجین دینی از اجتماعات مردمی فاصله گرفته‌اند و در متن جامعه حضور ندارند! حال بحث از علل و عوامل آن را به فرصتی دیگر موکول می‌کنیم و مباحثی همچون «فعالیّتهای تخریبی دشمنان»، «کم‌کاری برخی از مبلّغین» و «دوری کردن مردم و آحاد جامعه» که می‌توانند علل اصلی این معضل باشند، را مورد بررسی قرار نمی‌دهیم؛ بلکه دو راهکار جهت برون رفت از این مشکل را ارائه می‌کنیم.
عرصه تبلیغ و اولویّت‌ها -1
فعالیّت‌های تبلیغی مبلّغان دینی در چند بخش خلاصه می‌شوند؛ برخی از آن‌ها در مسیر دفاع از دین است؛ برخی دیگر در مسیر تبیین و رشد اعتقادات مردم قرار دارد؛ بخش سوم از آن‌ها، بیان احکام و تکالیف شرعیه و بخش آخر آن، ترویج فضائل، ارزش‌های اخلاقی ، اجتماعی است.
محمدمهدی ماندگار
مناسبت ها: اول ربیع الاول؛ هجرت پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله از مكه به مدینه (سال سیزدهم بعثت) جایگاه اصل هجرت در مكتب اسلام...
ماه ربیع الاول
روز اول:- هجرت پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم از مدینه به مکه - لیله المبیت (سال 13 بعثت) ...

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>