شنبه ٣١ شهريور ١٣٩٧
« الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّـهِ حَسِيبًا؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!»
صفحه اصلی صفحه اصلی اخبار و رویدادها اخبار و رویدادها تحقیقات و مقالات تحقیقات و مقالات توشه تبلیغتوشه تبلیغ روضه ها و مدایح روضه ها و مدایح ویژه نامه ها ویژه نامه ها
دانلود نرم افزار دانلود نرم افزار سبک زندگی سبک زندگی تاریخ معصومینتاریخ معصومین روش تبليغ روش تبليغ نقشه سایت نقشه سایت ارتباط با ما ارتباط با ما
صفحه اصلی > تحقیقات،مقالات > تاریخ > تاریخ معصومین 
ماهنامه مبلغان
ویژه نامه شهادت حضرت امام سجاد (علیه السلام)
حضرت سید الساجدین در میان دلها جایگاه بسیار خاصی یافته بود. این وضع بر امویان دشوار بود و آنها را می‏‌رنجاند و از همه کس بیشتر ولید بن‏ عبدالملک کینه امام را در دل داشت. تا اینکه حضرت را در سن 57 سالگی در مدینه طیبه به شهادت رساند.
عهد و پیمان در قرآن و سیرۀ امام حسین(علیه السلام) -3
كلبى، مدائنى و ديگر سيره ‏نويسان آورده ‏اند كه چون حسن بن على(علیهما السلام) درگذشت، شيعيان در عراق به جنب و جوش در آمدند و به حسين(علیه السلام) نامه نوشتند و از او خواستند كه معاويه را خلع كند و براى خود بيعت بگيرد؛ اما وي خوددارى كرد و به ياد آنان آورد كه ميان او و معاويه عهد و پيمانى است كه شكستن آن براى او روا نيست، [پس بايد صبر كنند] تا آن كه مدتش بگذرد و اگر معاويه مُرد، در اين باره مى ‏انديشد.
عهد و پیمان در قرآن و سیرۀ امام حسین(علیه السلام) -2
مهم است که خداوند متعال وفاداری ضابطه‌مند به عهد و پیمان، حتی نسبت به مشرکین و کفار را عین تقوا و پرهیزکاری می‌داند. این همان است که در روایاتِ تشویق و سفارش به وفای به عهد بدان تأکید دارند.
عهد و پیمان در قرآن و سیرۀ امام حسین(علیه السلام) -1
عهد و پیمان که به آن «قرارداد» نیز گفته می‌شود، یکی از رفتارهای فراگیرِ زندگی اجتماعی انسانها است. عهد و پیمان گاهی بین دو فرد یا بیش‌تر و گاهی بین دو حکومت یا چند حکومت منعقد می‌شود و مورد قبول تمام ادیان و بشر است.
مهرورزى در کربلا؛
امروز در جامعه بیش از هر چیز نیازمند اخلاقیم، گرچه ابزارهای تبلیغاتی موجود؛ اعم از ماهوراه، اینترنت، کانالهای موبایلی و... دنیا را به دهکده تبدیل کرده است؛ اما با کمال تأسف مردم را از اخلاق دور کرده و زیبایی های اخلاقی را از میان برداشته است. آمارهای طلاق و بزهکاریهای اجتماعی یا پرونده‏ های زیاد قضایی نشانگر همین نکته است.
جنایات یزید و جواز لعن او -4
ابن تیمیه و برخی از اهل‌سنت مي‏ خواهند به نحوي منكر جواز لعن يزيد شوند. آنان مي‏ گويند: شايد در آخر عمر توبه كرده باشد! این در حالی است که اكثر علماي اهل‌سنت لعن يزيد را جايز و حتي واجب مي‏ دانند.
جنایات یزید و جواز لعن او -3
ابن حجر ـ يكى از علمای معروف اهل‌سنت ـ مى‏ گويد: اهل‌سنت دربارهكفر يزيد اختلاف نظر دارند؛ گروهی صراحتاً یزید را لعن می‏کنند و او را کافر می‏دانند. مانند: احمد بن حنبل، ابن جوزی، سبط ابن جوزی، سیوطی، تفتازانی، آلوسی، ملاعلی قاری حنفی، فقیه شافعی، الخلال، ابوبکر عبدالعزیز، قاضی ابویعلی، روزبهان خنجی و... .
جنایات یزید و جواز لعن او -2
یزید در دورۀ چهار ساله حکومت خود، سه مورد از شرم ‏آورترین جنایات تاریخ بشریت را مرتکب شد که هر کدام به نوبه خود بالاترین جسارت به مقدس‏ترین مسائل اعتقادی مسلمانان بود.
جنایات یزید و جواز لعن او -1
يزيد بن معاويه بن ابي ‏سفيان، دومين خليفهاموي در سال 22 يا 25ق به دنيا آمد. مادرش «ميسون» دختر «بجدل بن انيف كلبي» بود. معاويه در اواخر دورهحكمراني خويش، موفق شد با تهديد و تطميعِ مسلمانان، براي يزيد به عنوان خلافت بيعت بگيرد و علي‏رغم مفاد صلح‌نامه‌اي كه با امام حسن(علیه السلام) امضا كرده بود، فرزند فاسد خويش را حاكم جامعهاسلامي کند. يزيد در سال 60ق به حكومت رسيد و حکومتش تا سال 64ق به طول انجاميد.
سخنرانی مکتوب؛
علامه بحرالعلوم(ره) در کربلای معلی، کنار صحن امام حسین(علیه السلام) ایستاده بود. دسته ‏جات عزادار حسینی وارد حرم می‏شدند. علامه تماشا می‏کرد و اشک می‏ریخت. ناگهان دیدند علامه به میان اعراب بادیه ‏نشین دوید و به سر و سینه می‏زند و «حسین حسین» می‏گوید. وقتی شاگردان ایشان دیدند علامه این چنین سینه می‏زند، آنها نیز چنین کردند و در صحن کربلا غوغایی به پا شد.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدی >>